Ännu en vända...

I torsdags morron märkte vi första tecknet på förkylning nummer 3.
Jobbig hosta. Jag hoppades innerligt att det skulle stanna där.
Igår så åkte jag och Wilma hem till mina föräldrar då en bekant från Luleå vart på besök och hemma skulle det läggas golv.
Igår vaknade hon tidigt, 4:20, hostig och slemmig i halsen. Tänkte att der skulle göra Wilma gott att komma hem till s7n morfar där det är mycket bättre luftfuktighet. Men under dagen blev hon lite febrig och på kvällen snorig.
Imorse vaknade hon vid 4 igen efter att ha sovit oroligt, hon vart skållhet och febrig. Här finns varken barnvänlig termometer eller alvedon så jag ska se om mamma kan ta Wilma en stund så jag kan införskaffa mig alvedon i alla fall.
Hon är inte lika varm längre och ligger just nu och sover.
Stackars mammas lilla älskling. Tredje förkylningen på 7 veckor och enda gången hennes almäntillstånd faktiskt visar att hon är sjuk :(