Mjölkstockning

Ja, som titeln lyder så kommer detta inlägg bestå av lite tankar och min erfarenhet av mjöklstockning.
Finns det något värre!? Antagligen.
Men när mjölkstockningen väl slår till så känns det som om det är det värsta man kan uppleva. Vilken smärta!

Än så länge har jag råkat ut för tre vändor. Visserligen inte såpass allvarliga att jag blivit sjuk men smärtan är ju fruktansvärd ändå.
Senast var igår kväll då jag kände en knöl på ena bröstet och som ömmade.
Denna gången hade jag tur och det hjälpte med att massera ut den.
Vid de andra två tillfällena har jag fått prova på det mesta; duscha varmt, massera, amma som satan, pumpa och kombinera allt samman.
Och då har smärtan varit bra mycket mer intensiv en igår kväll.

Jag vet ju att riskerna att råka ut för en mjöklstockning övar vid användning av amningsnapp då det är svårare för barnet att lyckas tömma bröstet.
Behöver jag säga att oron kring vintern är stor då kylan ökar riskerna ytterligare!? Usch...

Jag hoppas verkligen att andra mammor har mer tur än mig för mjölkstockning är varken roligt eller lätt att ha att göra med.