Lång VAKEN dag...

Ja, precis som rubriken lyder så har det varit en låååång dag för mamma och en väldigt vaken dag för Wilma.
Inte en blund på hela morgon promenaden och inte heller efter det.
Först när Kim tog med sig Cooper och Wilma ut på promenad vid halv sju tiden  för att jag skulle kunna städa lite så sov hon sisådär en kvart kanske men efter det vart det fullt ös igen.

Hon vill även stå upp hela tiden. Om man håller henne uppe så mörker man att hon tar i som bara den för att hålla balansen själv. 
Och idag överraskade hon med att dra sig upp från sittandes till stående när jag höll henne i händerna.
Fick dock ta tag i kroppen efter några sekunder då man märkte att det var för mycket även för vår starka tjej.

Jag förvånas varje dag över hur en så liten filur kan vara så himla stark i kroppen. Redan när vi kom hem från BB var hon förvånansvärt stadig i nacken och när vi la ner henne på mage lyfte hon upp huvudet och vävde från sida till sida utan problem.
När hon var två veckor gammal så rullade hon över från mage till rygg första gången. Då trodde jag att det var av ren tur så jag la henne på mage igen men hon lyfte upp sin överkropp och höft och sparkade sedan ifrån och vände över.
Nu vänder hon sig flera gånger om dagen och provar nya tekniker. 
Ibland får det lätt och ibland lite trögare.

Gissa om BVC sköterskan blev chockad när hon i måndags la Wilma på mage för att se hur stark hon var i nacken och Wilma lyfte huvudet rakt och stadigt innan hon rullade över till rygg haha

Hur som helst så har vi precis fått lillfisen i säng.
Hon slumrade till efter halva kvälls promenaden men vaknade så får vi kom hem, detta var alltså över en timma sedan. Som vi har grejat och haft oss, matat och sjungit.
Det brukar inte vara så svårt i vanliga fall men det måste ju komma lite jobbiga kvällar också ;)
Nu kan jag gissa på att efter en sådan här dag väntar en natt då Wilma sover till 6-7 innan det är dags för mat igen, hoppas!

Men nu ska jag gå ner och ta mig en efterlängtad dusch då jag luktar både svett och bebis spy ;)


Dagens skratt <3