Vinter shopping!

Idag tog vi en sväng in till Alingsås, jag och Wilma.
Det gick super bra, inte ett pip frånn lilltjejen mer än en massa tjöt i baksätet ;)

Jag glömde ju köpa både mössa och vantar när jag var i Ullared så på order från Kim vart vi iväg för att åtgärda detta.

Det blev tre par tunna stickade vantar (det var 3 för 2) två par rosa och ett par gråa samt en rosa mössa från Newbie inne på Kappahl. Sedan tog vi en sväng in på H&M och köpte ett rosa mjukis set och en grå krage i onesize som hon antagligen kan ha både detta och nästa år. Vi fick även med oss en helt bedårande grå fodrad mössa med tillhörande fodrade vantar i stl 62-68.

Newbie mössan passar perfekt nu men hade igentligen önskat en i större storlek. Jag funderade på att åka till Trollhättan för att byta till en större men Kim och jag kom fram till att vi skulle behålla denna och även köpa en större så imorgon bär det av till Trollhättan helt enkelt ;)

Vi har ju en super söt kattmössa som vi fått av kims syster som jag älskar och som enligt storleken borde passa men ändå sitter lite löst. Visserligen lär även den passsa snart men tycker att modellen på den rosa är himla smidig då den garanterat täcker kalla små öron.