Extra kontroll på MVC

Idag vart jag inne på en extra kontroll på MVC då mitt blodtryck vart lite högt i onsdags då jag var där.
Onsdagens besök var nog det mest nervpirrande besöket jag någonsin varit på.
Kim var med för första gången, om man inte räknar RUL.
Först kollades blodtrycket och när hon var inne på tredje försöker så fattade jag att det var något som inte stämde. 
Mitt järnvärde hade inte ändrats sedan senast trots järntillskott men vi kom fram till att jag skulle fortsätta med en tablett om dagen så det ändå vart stabilt.
Sedan var det dags att lyssna på bebbans hjärta och det var första gången som hon inte fick in hjärtljuden med en gång. Då blev jag ännu nervösare. Hon höll på och greja och när hon väl fick in ljuden så lyssnade hon jätte länge. Eller ja, längre än vanligt.
Men det vart jämna och fina slag :)
Än har hon inte fixerat sig utan ligger fortfarande väldigt högt upp, trots att det bara är fyra veckor kvar till beräknat!?

Idag har jag haft molande mensvärk liknande känsla i magen, inte så att det gör ont men det känns samt lätt ömmande sammandragningar.
Der har hållet i sig nästa hela dagen då jag gått på stan i Alingsås.
Ser det som ett gott täcken då jag inte känt av något sådant tidigare.

Ut över det har det varit en bra dag.
Jag har köpt på mig nya amnings bhar, amnings linnen och stora trosor.
Lillan fick sig en luftig byxdress från hm som var på rea samt två Hello Kitty pyamaser.
Sedan fick jag även köpt två par mjukisbyxor och en tjocktröja inne på stadium outlet innan jag blev bjuden på lunch av min älskade :)
Maten var sååå god! Åt långlagad kalvfile med svartvinbärsgele, potatis och gräddsås MUMS!

Efter en snabbis på Ica så vart det bråttom hem till lillfisen.
Nu har vi varit hemma i några timmar och  jag och Cooper ska ta en powernap medans Kim är på gymet ;)