Vändningsförsök!

Det blev en händelserik start på denna vecka måste jag allt säga!
Allt började igår morse med ett alldeles vanligt besök på MVC. Min vanliga BM har gått på semester så detta blev första mötet med den BM jag ska få träffa fram tills bebban kommer.

Allt skedde i vanlig ordning med blodtryck och blodprov tills det var dags att känna, klämma och lyssna på hjärtljuden. 
BM tyckte sig inte känna huvudet neråt och att det som jag de senaste två månaderna trott varit rumpan var ovanligt hårt. Hon ropade in en ordinarie  barnmorska för att se hur hon uppfattade bebbans position.
Även hon misstänkte att rumpan var neråt så det blev snabbt att leta reda på UL för att säkerställa det hela. Huvudet upp och rumpan ner.

BM fick då ringa till NÄL där vi planerat att föda för att få en tid för vändningsförsök, vilket vi som tur var fick till idag 8:30.

Så idag har vi alltså varit på NÄL och mot alla odds fått vänt på lilltjejen.
Jag var helt inställd på planerat kejsarsnitt då jag aldrig trodde att dom skulle lyckas.
MEN jag misstänker dock att hon kan ha vänt sig tillbaka då jag tycker mig känna mer sparkar nertill och bara buffande upptill precis som innan.
Men men vi får se på nästa besök på MVC ;)11