Hemma <3

Gick hem från jobbet igår.
Pinade mig igenom första passet, två spyor som tömde mig på allt jag hade. 
Kallsvettig, likblek och ur av illamående bestämde jag mig för att åka hem.

Det jobbigaste är att jag har min farbror som gruppledare. Att behöva ljuga honom rakt upp i ansiktet när jag hävdar att jag åkt på en släng av magsjuka. 
Och sedan upprepa det hela när han ringer på kvällen för att kolla hur jag mår.
De andra på avdelningen har spenderat dagen till att gratulera honom och skämta om att jag är gravid.
Enligt deras beräkningar bör bebisen komma i augusti.
Och Gard, min farbror skrattar och tycker att det är lustigt eftersom att jag INTE är gravid.

Blev hemma idag med och överväger starkt att stanna hemma även i morgon för att ha åkt på en så trovärdig magsjuka som möjligt.
Jag har ångest för att komma tillbaka för att behöva neka det som jag är så fruktansvärt glad över.



Idag lyckades jag även pallra mig bort till Apoteket för att köpa mig Postafen åkajuketabletter. Dessa ska tydligen vara okej att ta trots att man är gravid.
Blev så gott som nekad att köpa dom då dom inte kan rekommendera dessa till gravida som inte rådfrågat sin barnmorska.

Så då blev det till att ringa MVC.
Var ju ändå på tiden att boka in ett möte för inskrivning. Barnmorska som jag fick prata med var super trevlig och sa att jag absolut kunde gå och köpa på mig Postafen. LYCKA!


Idag ska vi för övrigt på husvisning :)
Så det får bli en nu vända till Apoteket efteråt!