Ullareds drömmar...

17 april beger jag mig än en gång till ullared. Nackdelen med att planera in in resa på tok för tidigt är ju att jag blir näst in till fanatisk.
Jag tänker att jag ska börja lite smått på inköpslistan. Den vart så gott som klar för en månad sedan. Och nu då? Jag har säkerligen skrivit samma jäkla lista 50 gånger. Jag tänker på ullared hella tiden. Hänger inne på ullareds snackis facebook sida, kollar bloggen flera gånger dagligen, fastnar på ullared hauls på youtube. Ocg längtar bara mer och mer! 
Detta kommer förövrigt bli den dyraste vändan i mitt liv.
Sedan jag var 12 år gammal, hade tjötat i flera år om att få följa med, så har jag varit i ullared 1-3 gånger per år.
I början betalde mamma och pappa, vilket var underbart. Kunde lägga i en massa i kundvagnen :) gissa om dom blev chockade när dom kom till kassan då dom inte kände till hälften jag lagt i! Hahaha

När man sedan började shoppa själv så köpte man hur mycket som helst men kom alltid upp i runt 3000, oavsett!
Fram tills första bebis shoppingen som landade på strax öven 7000.
Sedan vart vi tillbaka på den magiska summan, 3000, förutom när jag handlade julklppar då hamnade vi på runt 4000 men då envisades pappa med att betala för en hel del.

Den härgången blir det uppbunkring av kläder för Wilma upp till stl 86, födelsedagspresenter till Wilma och 6 ungar till! Lite prylar till hemmet, städ och hygien samt underkläder till mig och kim och lite gott till cooper.
Jag räknar på att hamna på närmare 8000 denna gång! Höhö
Men vi får se, har ju kört med gissningar och överslagsräkning så jag hoppas på en glad överraskning framme vid kassan ;)

Utöver detta ska vi även inhandla Wilmas först skor, ett par KAVAT lära gå skor, inne inne på skoboo :)

Är ju lite skeptisk till begagnat när det gäller just skor som ska användas ofta.
Visst att man kan ha ett par gummistövlar i början någon gång ibland. Men skorna fornas ju efter fötterna och alla barn går ju olika. Och eftersom att hon fortfarande växer så vill jag inte riskera problem med anklar, rygg eller höfter. 
Kläder och ytterkläder behöver verken vara nya eller av något dyrt märke men just skor känner jag att det är viktigt att man har kvalité. Därför kommer vi köra all in på KAVAT då det är super bra skor speciellt till barn. Även jag fick knalla omkring i KAVAT skor mina först år :)