LCHF kokostoppar

I måndags drog lchf racet igång igen.
För er som inte vet så körde jag på lchf innan jag blev gravid, eller jag var tvungen att sluta pga illamåendet då jag inte klarade av maten och levde några veckor på blåbärssoppa och TUC då det var det ända jag klarade av att äta.
Efter det kände jag att det inte var någon idé för då satte godis suger igång höhö

Större delen av graviditeten så åt jag nästan vara chips och godis. När jag väl åt riktig mat så åt jag allt för lite och allt för sällan.
Det är ett under att man ändå lyckades klämma ut en såpass frisk och välskapt liten tös ;)

När vi började med lchf förra sommaren så var det enbart i viktnedgångs syfte.
Men jag märkte snabbt att dieten/livsstilen hade andra fördelar.
Jag som ständigt haft magkramper, gaser och diarré dagligen blev helt plötsligt bättre. Kom på mig själv med att inte minnas senast jag fes haha
Så även om man inte skulle gå ner något så åt man god mat och mådde super bra! 
Sedan var det skönt att bli av med söt suget ;)

Idag är sötsuget helt brutalt och det kanske inte är det bästa man kan göra första veckan att lchf baka då det ändå innehåller liiite mer kolhydrater än vad man får äta men det är ju bättre än att i ren desperation åka till Ica och köpa fetaste godispåsen.
Så det fick bli en plåt kokostoppar!

Det ända man behöver göra är att byta ut sockret mot valfritt sötningsmedel, jag använde sukrin då det var det jag hade hemma samt tillsatte lite vaniljpulver.

KOKOSTOPPAR 
15 stora eller 30 små

50g smör
2 ägg
1dl sötning
200g kokosflingor

Sätt ugnen på 175 grader. 
Smält smöret och låt svalna.
Rör ihop ägg, sötning och kokos.
Tillsätt sedan det smälta smöret och låt svälla en stund.
Klicka ut smeten på bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i 10-15 minuter.


Jag återkommer angående om resultatet vart ätbart ;)