Bebis bus!

Knappt en dag var man borta från lillfisen och så kommer man hem till en helt annan bebis känns det som.
På söndagen visade Wilma att hon tagit stora steg i sin utveckling och än en gång vart man världens stoltaste mamma.
Två gånger rullade hon över från rygg till mage och sedan tillbaks. Två gånger! Och helt själv utan minsta hjälp.

Hon har lyckats tre gånger tidigare men då med lite extra stöd över från sidan för att sedan få vändas över tillbaks då hon vart helt utmattad.

Senare under dagen satt hon i babysittern med sin nya leksak, sådana där plast kedjor, som jag satt i handen på henne. Och helt plötsligt höll hon den i andra handen. Gissa om jag blev chockad!?
Sedan höll hon den med båda händerna innan jag tog den ifrån henne för att nu få henne att ta den på egen hand. 
Då öppnade hon handen och tog ett ordentligt grepp med alla fingrar.
Innan har man fått passa på när hon öppnat handen och glädjas åt att hon greppat med 2-3 fingrar för att sedan hålla den krampaktigt och släppa taget efter en stund för att hon inte förstått att hon haft något i handen.

Det går så himla fort! 11 veckor blir hon imorgon och kan redan så mycket och är stark som satan, mammas pärla.

Tror även att hon kommer att gå tidigt då hon gärna står upp om man håller henne i händerna. 
Håller man i händerna så drar hon sig upp från sittandes och har även försökt sig på att ta ett steg med foten ibland.
Själv vart jag 9 månader och 2 veckor när jag började gå själv utan stöd så vi får se om hon går i mammas fotspår ;)


Här leker Wilma med sin nya leksak, mammas buse <3