Halsbränna

På sista tiden har jag vart hemsökt av halsbrännan. Den smyger sig på om kvällarna precis när man lagt sig till rätta och är redo för att sova.
Har haft lite lätt halsbränna till och från under dagarna men inget som liksom stört mig men nu... Nu är det så illa så jag får sätta mig upp fort som attan för det känns som jag ska spy.

Vissa kvällar på jag bunkra upp med kuddar för att komma lite upprätt så det inte blir lika jobbigt men då får man ju leva med nackspärr nästkommande dag.
Det år lite som att välja mellan pest eller kolera.
Märker att halsbrännan kommer om jag äter något "starkt" eller kryddigt så försöker undvika det trots att jag gärna kryddar så gott som all mat med cayenne "/

Jaja, nu är det ju inte SÅ långt kvar så det är bara att härda ut. Det kunde ju faktiskt varit värre! ;)